dinsdag, maart 08, 2005

Zelfservice: meer dan machines

Sinds 2003 draait onze centrale bibliotheek in Doetinchem volledig op Zelfservice v.w.b. de uitlening. Daarbij horen uiteraard ook de betalingen. Het tot op heden gerealiseerde percentage zelfservice ligt boven de 95% !
Door de implementatie van zelfservice verandert er niet alleen veel voor de klant maar ook voor het personeel. Vanaf de invoering tot op dit moment ligt er een schat aan ervaring bij ons personeel. En natuurlijk ben ik daar onderdeel van. Vandaar dat ik de OBD ondersteun bij de invoering van zelfservice in Overijssel. De OBD begeleidt een aantal bibliotheken die vooroplopen in dit traject. De ondersteuning die ik bied uit zich vooral in het aanreiken van praktische oplossingen en ideeen. En natuurlijk speel ik af en toe advocaat van de duivel.
Het lijkt me een goed idee om via deze blog ook antwoord te kunnen geven op vragen waar bibliotheken en/of individuele personeelsleden mee worstelen. En natuurlijk zijn alle commentaar en opmerkingen die betrekking hebben op zelfservice van harte welkom.
Een goed initiatief? Dat zal blijken.
Wat mij betreft: kom maar op!

2 Comments:

At maart 11, 2005 12:47 p.m., Anonymous Anoniem said...

Goed initiatief. We zullen er zeker op Oblog een keer aandacht aan besteden.

 
At maart 14, 2005 12:32 p.m., Anonymous Anoniem said...

Beste Peter,
Zeker een goed initiatief en fijn om er via de mail op geattendeerd te worden. Wij zijn zelfbediening in onze nieuwbouw (2007)aan het plannen en alle adviezen en tips zijn welkom!

 

Een reactie posten

<< Home